۱۳۹۰ بهمن ۱۹, چهارشنبه

فرهنگ والای ایرانی و تحریم ترک ستیزی / ترکیه بیش از پیش به ایران و ایرانی بدهکار است

ترک‌ستیزی یا ترک هراسی یا احساسات ضد ترکی به احساسات دشمنانه نسبت به مردم ترک، فرهنگ ترکی، امپراتوری عثمانی (امپراتوری ترک) و کشور ترکیه گفته می‌شود.با اتحاد ترک ها و تشکیل امپراطوری عثمانی و میل شدید آنها در جهانگشایی جنگ های ویرانگر و خونریزی های زیادی براه افتاد. این امپراطوری تا مرز های وین در اروپا نیز پیش رفت و در جنوب شبه جزیره عربستان را در بر داشت و از شرق تا مرزهای ایران. با وجود جنگهای خانمانسوز و کشتاری که ترک ها براه انداختند ترک ستیزی نیز افزایش یافت تا بدانجا که خشم مردم جهان از ترکها بحدی رسیده بود که در اینجا گونه ای از ضرب المثل های کشورهای دیگر را به اختصار میاوریم. روس ها در محاورات خود از ضرب المثل : ( Незваный гость хуже Татарина مهمان ناخوانده همانند ترک تاتار بد است) استفاده می بردند. ایتالیایی ها : bestemmia come un Turco همانند ترک بد بود. puzza come un Turco مانند ترک سیگار می‌کشد. فرانسوی ها :  C'est un vrai Turc یعنی واقعاً ترک است (در مورد فردی که بی‌رحم و خشن باشد). این محاورات از خشونت ترک ها در جنگ ها و ویرانی ها یی که به بار می آوردند سرچشمه می گرفت. قساوت ترکها در بیرحمی که به خرج می دادند تا حدی بود که از ویلیام گلدستون ( 1876 ) داریم :

آن‌ها [ترک‌ها] در مجموع، از آن روز سیاهی که وارد اروپا شدند، یکی از بزرگ‌ترین نمونه‌های ضدبشریت در میان انسان‌ها بودند. هرکجا رفتند، یک خط سیر از خون پشت سر خود به‌جا گذاشتند و هرچه مسلط‍‌تر شدند، تمدن از انظار ناپدید شد. آن‌ها در همه‌جا با زور حکومت کردند و مخالف حکومت قانونی بودند.
و در جای دیگر

کاردینال نیومن (۱۸۰۱–۱۸۹۰):

قدرت بربرها که قرن‌هاست در قلب بسیاری از دنیاهای باستانی نشسته‌است و مشهورترین کشورهای باستانی و مذهبی و زیباترین مناطق زمین را در چنگال حیوانی‌اش گرفتار کرده‌است... بی‌شرمانه نیمی از تاریخ جهان را تصاحب کرده‌است.

ژوهان فابر، اسقف شهر وین (۱۵۴۱-۱۵۳۶) در مورد ترک‌های آن زمان این‌گونه می‌نویسد:

در میان اشرار زیر آسمان‌ها موجودی ظالم‌تر و بی‌شرم‌تر از ترکان وجود ندارد که به اشخاص در هیچ سن و جنسیتی رحم نمی‌کنند و در کمال بی‌رحمی، پیر و جوان را از دم تیغ گذرانده و رحم زنان باردار را پاره کرده و جنین آن‌ها را بیرون می‌کشند.


پوستر تبلیغاتی روسی در زمان جنگ جهانی اول که فرار یک ترک عثمانی از یک قزاق روسی را نمایش می‌دهد.

English: Russian propaganda poster: "Turkish cowardice and valiant prowess", Moscow, November 1914. Krasnoyarsk Museum of Regional Studies. The poster shows a Russian chasing a running Turk, i.e. Osman.
Русский: Русский пропагандисткий плакат. Москва, ноябрь 1914. Красноярский краеведческий музей. «Про трусость турецкую да про удаль молодецкую»
Türkçe: Birinci Dünya Savaşında Çarlık Rusyanın kullandığı bir propaganda posterinde Rus'tan kaçan bir
Türk, Türk korkaklığı ve "Udal' Molodetskaya" (Rus cesareti) üzerine

ایرانیان و تحریم ترک ستیزی

 در کشور ایران عده‎ای عبارت «ترکِ خر» را بیان می‌کردند. ریشهٔ استفاده از این عبارت به امپراتوری عثمانی بازمی‎گردد که ترک‎ها در آن‌جا به دليل گستردگی امپراطوری ترکان عثمانی که تقریبا تمامی جهان عرب را شامل می شد، در اقلیت بودند.در آن زمان حتی خود ترک‎ها به شوخی دربارهٔ خود، از این عبارت استفاده می‎کردند.در ایران شخصیت اول بسیاری از جوک‎ها ترک بود؛ اگرچه جوک‌ساختن دربارهٔ دیگر اهالی ایران از جمله رشتی‎ها و اصفهانی‎‎‏ها و لرها گه همگی فارس زبان هستند، نیز رایج بوده است.امروزه در ایران بسیاری از مردم جوک‌های قومیتی مخصوصا در مورد ترک‌های ایران را تحریم کرده‌اند و تعداد این جوک‌ها به نسبت سال‌های قبل بسیار کمتر شده است. این‌کار به کمک نخبه‌های ایران در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی صورت گرفته است. حتی استفاده از کلمات توهین‌آمیز به ترک‌ها هم کمتر شده است. فرهنگ والای ایرانی در جامعه برای مبارزه با این پدیده ضد اخلاقی فعال شد و دیری نپایید تحریم این جوک ها جای خود را به لطیفه های" پ ن پ " و " مملکته داریم" و از این نوع لطیفه ها داد.این بلوغ اجتماعی ایرانی تا آنجا پیش رفت که امروزه هر چه به جلو میرویم شاهد ریشه کن شدن این مقوله ناپسند هستیم. و اما در برابر لطف و احترامی که ایرانیان به دیگر همسایگان خویش می گذارند و با تمامی ناملایمات ( ایران نیز یکی از قربانیان هجوم عثمانی بوده است و قتل عام چندین باره مردم آذربایجان همیشه در یاد ها خواهد ماند ) این همسایگان ایران هستند که در کمال  نا جوانمردی چشم طمع به این خاک داشته و با پروژه های پانترکیستی و پان عربیسم سعی در " ملیت سازی " و ایجاد اختلاف بین ایرانیان بسبب تجزیه ایران و جدایی ایران و ایرانی داشته و دارند. این کشورها که سردمداران آنها ترکیه و جمهوری آذربایجان هستند تا بدانجا اخلاق و جوانمردی را زیر پا می گذارند که برای پیش برد اهداف شومشان متوسل به جعل سازی هویتی و تاریخی شدند. بعد از شکست ترکیزه کردن و سیاست های پانترکیسم اینبار روی به پیش برد اهداف در قالب طرحی مبنی بر " زبان مادری " نمودند. امید به اینکه فرزندان پاک ایران زمین همانگونه که بدون هیچ پشتوانه ای توطئه های قبلی دشمنان ایران را خنثی کردند اینبار نیز این توطئه ها را خنثی نمایند. زنده باد ایران و ایرانی . جاوید ایران از "الف" آذربایجان تا "ی" یزد